hanya allah yang mampu membalasnya

terima kasih blogspot..

merujuk kepada kisah aisy hafiy, maafkan mummy.. ina nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga buat rakan-rakan di sini yang prihatin dan berbesar hati mendoakan kesihatan aisy.. doa kalian sangat ina hargai, sanjungi malah terharu sangat..tidak disangka, kebanyakan rakan-rakan di sini yang tak pernah bertentang mata..ikhlas mendoakan kesejahteraan anak kesayangan ina, aisy hafiy bin ahmad husaini..

lalu,dengan bangganya ina nak tayang kat dalam blog ni, rakan-rakan ina yang selalu rajin mengunjungi ina di sini..






Queen of 2 heroes rakan blogger yang masih muda tapi bagiku, kehidupannya sangat sempurna dengan kehadiran suami yang sangat menyayanginya dan darwish, yang hanya beza 16 hari dengan aisy hafiy..
adik ini kupanggil nad, masih belajar..

secara peribadi,cemburu juga bila dibandingkan masa ku belajar dulu..jauh beza kehidupannya berbanding kehidupan studyku dulu..

nad, so proud of you deq :)







The Queen Of Our Heart asalnya dari Johor..kukenalinya sebagai Lily@mummy qistina..
sesungguhnya, kusangat mengagumi lily dan suami dalam memilih nama anak kesayangan mereka, Qistina Olivia..sangat unik, sedap dan penuh bermakna..kusuka baca kisah disebalik nama anaknya tapi bila dicari entry tu, tak jumpa lah..

entry yang menyentuh perasaan ku di kala melihat gambar-gambar qistina menangis cuba poo poo ..dari situ buat ku tertarik untuk menjadi pengikutnya

dia seorang suri rumah sepenuh masa, sangat bertuah kerana berpeluang melihat sendiri anaknya membesar di depan mata 24jam..







Life Beneath The Eyelids kubaru saja mengenalinya..menerusi nuffnang, kujumpa namanya dalam ruangan recent reader..terus kuterjah dia semula hihi..dari damansara..

sebaya denganku, 26 tahun..seorang hot stylo preggy mommy..bayinya sudah 22 minggu..ku sangat mengagumi ketabahannya mengharungi keperitan mengandung sendiri memandangkan suaminya jauh di sabah..

go misha, girl power!!







Umik Gadis Melanau tengok kepada blog name dah tahu kan umie dari mana..umie,tinggal di putrajaya..sama macam ina juga, keja dengan gomen..

ive met her and her beloved hubby in person..jumpa masa hantar foundation stick yang dia beli dariku..

she's so nice and my aisy pun sengih2 bila jumpa dia hihi
dia ada kamera best..sesuai dgn gaya hidupnya yang suka berjalan-jalan cari makan dgn cik abang dia..favorite makanannya tentu sekali udang goreng tepung =D







The Eyes Of Princess Redbloodsnow yang ni namanya zie..muda setahun dari ina..follower dia ramai gilos..
zie ni cantik orangnya but opss dah berpunya ni..dah kena formally booking pun last year..

dia suka crafting..dia suka wrapping..sapa suka felt boleh geng dgn dia..
orangnya happy go lucky

zie, mata awak cantik sangat..sesuai dgn teknik smokey eyes make up =D







Sekamar rindu
dia bagiku seorang yang rahsia..tak pernah kujumpa entry yang ada wajahnya..
dia kukira seorang pujangga..tiada entry tanpa puisi indahnya..

hahaha bila baca blog dia, mood bermadah mesti 'sampai' punya..tapi kita la pulak, tak sekreaftif dia dalam meluahkan rasa..

sekamar rindu, bertuah awak kerana dikurniakan ilham utk berkarya, puitis sekali..







mamamiera tuan punya rumah.. dari selangor..umur 29..cantik jelita wajahnya.. bertuah anak-anak dapat kulit ibunya..bertuah sangat kerana memiliki sepasang anak amira dan adi sebagai permata hatinya..comel-comel belaka..

masih baru kukenali..kena rajin godek entry-entry lama untuk perlahan-lahan mengenalinya..seronok baca gelagat kedua-dua anaknya..







Ena,
dari selangor..sepatutnya ku panggil dia kakak tp muka dia muda la..tak nampak mcm umur 30 pun..

ada sepasang anak, dua-dua kukira punyai air muka dia..comel sangat irfan dgn kakanya..
ena antara yang rajin melawatku..ada saja komen utk setiap entry ku..thanks ena ek..

cantik gambar anak-anak dia..katanya suami yang pandai edit..hope one fine day dia akan wat tutorial camne nak edit gambar2 tu..dia ada DSLR, memang best la tiap kali snap2, sungguh bergaya kan bila ada kamera mcm tu =D





Honeysour's blog
blogger ni special sikit..sebabnya dia bukan rakan blog bahkan pernah menjadi jiranku semasa ku menyewa di desa pinggiran putra sebelum pindah ke umah sekarang ni..ku jumpa blog dia semasa ku buat blogwalking..hihi terkejut dia bila kutinggalkan komen pertamaku..dia juga bekerja di bangunan yang sama denganku =D

baru 10bln berkahwin dan bersalin pun, bunting pelamin la katakan hihi..anaknya, Muhammad Dani Emir dah sebulan..ku panggil dia yana dan suaminya ady..dia panggilku na dan cikgu

yana, tak sabar aku tunggu hang bawak dani jejalan umah mai aku ;D






Little Parlour
ku panggil dia lady..sebaya denganku..sudah berkahwin serta punya dua anak, arri dan molly..tembammmmmmmm sgt keduanya..

apa yang menarik tentangnya ialah dia berpeluang untuk travel ke banyak negara bersama suaminya..ku difahamkan kerja suaminya menuntut mereka ke luar negara menghadiri persidangan atau mesyuarat di luar..lady sungguh bertuah, dapat menemani suami serta makan angin..

walau pun mempunyai kelulusan, namun dia memilih untuk berkhidmat sepenuh masa untuk suaminya..bagiku, kalau aku ditempat beliau akan ku buat perkara yang sama..biarlah ilmu itu digunakan untuk mendidik anak-anak..

asal dari perlis, seperti suamiku jua..
lady, i wish i could see your full pic in ur blog =D






Baby&Me
ku baru mengenalinya..melalui blog q..punya anak dara yang baru boleh bercakap..
comel anak dara dia..dah pandai bercakap..pandai panggil dia mak..dekat ayah dia panggil bah dan paling kiut dia panggil aaaauuuu utk kucingnya..

seperti misha, ku akan meluangkan masa godek-godek entry lama2 dia to get to know her well..dia mencari-cari idea untuk meraikan hari ibu buat maknya..apa kata singgah diblognya dan berkongsi idea dengannya jika ada




fisa othman, kakakku di alam maya..bolehkan dianggap kakak??hihi..

punya seorang permata hati bernama irfan..cute anak teruna dia..punya air muka gabungan kedua org tuanya..

fisa, rajin update blog dan kebanyakannya seronok di baca bagiku..ada yang memerlukan ku fikir apa disebalik luahan dalam entrynya..ada yang mengusik jiwa dan ada yang buat ku ketawa..thanks to fisa dan semua kawan2, atas persahabatan maya ini..



seterusnya tentang ">cik imah kita..
dia ni ina kenal dari zaman sekolah lagi..form 1 sampai form 5..
imah dah ada anak dara..namanya indah sekali nur arissa safiyya yang sudha berusia 1 tahun..comel nau anak dara dia dan yang paling best sekali terkini anak dara dia dah mula pandai sebut baby!baby!..tandanya nak adik baru la tu imah

hepy sebab dapat connect balik dalam blog ni..lama tak jumpa dia..lupa lah macam mana leh terjumpa blog dia..tapi yang pasti, walau jarang berjumpa secara nyata, dalam blog pun leh memantau or ambik tau perkembangan rakan lama..imah, hope one fine day imah mai putrajaya dgn arissa and huby ek..saja nak bagi aisy kenal2 dgn arissa yang comel lote tu hihihi




IBU AYRA atau lebih mesra kupanggil dia KAKLONG..
hihi dia bukan kak long sebenar ku sebab ku sendiri anak sulung tapi dia kukenali sejak aku hingusan lagi..

dulu kecik2, duduk dengan mak kaklong yg mesra dipanggil makyah..diorang org kelantan tapi dah lama menetap di kedah, cakap pun ikut style org kedah dah pun..

memori yang tak dapat dilupakan, masa ni darjah 4 kot,masa tu ku demam panas..taklalu nak makan apa pun kecuali sambal ikan kembung makyah je hihihi..maknanya mama gi beli ikan kembung then hantar kat makyah suh masak semata-mata utk aku ish ish hoverrr

kaklong ni tengah sambung master dan suri rumah sepenuh masa..anak dara dia yang comel tu nama ayra..bijak btui ayra tu..sekarang tinggal di perlis namun tak penah lagi ada kesempatan nak mengunjunginya sedangkan umah dia dekat dgn umah mak mertua..ala perlis besaq mana sgt pun kan..azam neh..balik perlis nanti nak lajak p umah kaklong jugak..

dia pandai masak tau..
kaklong, nak request western food dgn punding roti caramel kaklong :D



nah..lama aku draft entry show off ini..panjang..tapi puas hati sangat sebab dapat show off kat dunia rakan-rakan yang prihatin dan ikhlas mendoakan kesejahteraan dan kesihatan aisy..tentu sekali hanya allah yang mampu membalas doa kalian..

walau hanya berkawan melalui alam maya ini namun aku sentiasa menyimpan hasrat mahu berjumpa dan bertemu mesra dengan mereka..mengenali mereka di dunia nyata =D

13 comments:

fisa othman said...

ya Allah rasa terharu sangat2...
♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪
bagaikan satu penghargaan yang paling besar fisa terima sejak berblog ni..yang penting keikhlasan kita dalam mengharungi dunia persahabatan...anyway fisa pun berhajat dan berhasrat nak jumpa ina & aisy...(a♥‿♥a)

Ana Lyana said...

thanks na...
terharuuu...

kiranya kita ni berkawan ade 2 title la kan..

satu bekas jiran
n satu lagi sesama blogger..
tak sangka ko dapat carik aku punye blog..hehe...

takpe2, nanti balik aku terjah umah hang, hang masak laksa hang yg sedap tu k..hehe

Anonymous said...

salam...singgah,

persahabatn umpama tangan dan mata ...
di saat tangan terluka..mata menangis,

di saat mata menangis, tanpa menyapukan air mata..

QuEeN Of 2 Heroes said...

memula tgk kat dashboard cam pelik jap..asal ade gambo sy tu...pas da baca habis baru paham... :p
terharu sy...huhu
life sy bese2 je kak..cam family lain gak..
jd student time bujang ngan berfamily da tak sama...dugaan,cabaran lg berat...huhu
doakan nad bole ye kak... :p
bila darwish dpt jumpa aisy nih...leh jd geng bas sekolah..kikiki

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Thx ina..

Rasa terharu plak lily baca..
Semoga persahabatan kita di alam
maya ini akan berkekalan..
ttg yg N3 tu..Lily saje Hide kan..
X nk bg Qis baca Bila dia besar.. :)

misha.w said...

thanks ina..ala2 mcm touching gitu bile baca..*sobs*

mule2 baca blog ina td, tgk2 mcm kenal je mamat ni. pastu baru sedar tertgk gmbr suami sendrik. hehehehe..

semestinye kite akan ketemu jugak satu hari nnti. :)

ape2pon, semoga persahabatan kite di dlm alam maya ni kekal selamanye...:)

Lady of Leisure said...

wah terharunya i... sob.. sob...
hehehe really really really appreciate it dear...

even tho kita kenal di alam maya...
i always hope that our friendship will last forever...

my full pic alamak hehe.. i adalah tersangat pemalu hehehhe

ms whatever said...

takpe along takpe..
tak link to mine pun..

da baca ni tp still x link pun.........
takpe along takpe...

Unknown said...

dear beloved geng, this entry is nothing at all compare all ur prays for aisy..

semoga ukhuwah kita kekal selamanya yer..

bagi ina, persahabatan between bloggers ni istimewa sebab lagi ikhlas sebab tak de hidden agenda pun..kita berkawan dan saling mengambil berat antara satu sama lain..

Nia said...

Adlina, u are so sweet! terharu sgt babe, nyaris menangis ni..huhu..

bila u kata godek entry lama tu,..alahai,..tersentuh la sgt2.

thank you so much!! hopefully ada rezeki kita jumpa nanti ya!

azimah fauzy said...

tenkiu Ad! susah2 je wat spesel entry ni.. apa kata, Ad masak spesel utk Imah makan.. baru best.. haha..

sebenarnya, doa kami ni sket je.. semangat Ad yang kuat sebenarnya.. kalo Ad xkuat, mesti Aisy xkluar spital lagi kan..

tah bila la nak jumpa.ceh! ayat macam le sorang dok India, sorang dok China je kan. padahal, dok Selangor je..

Unknown said...

terharunye Na..
Thanx sgt2 bg penghargaan kat Zai n mmber2 yg lain.. bg Zai semua ank kecil bagaikan ank zai juge.. kalau mereka sakit, zai pon turut sedih.. kalau kite yg dewasa ni sakit pon rase sengsara.. apatah lg insan kecil yg comel tu tak tahu ape lg.. kesimpulannye, ank mu ank ku jua.. ;)

Ena said...

Huhu..

sob sob sob...
terharu bace n3 nie..
luahan hati yg buatkan ena rase dihargai..

ye! memg ena suke singgah sini sbb mcm2 ada.. paling best bab2 kecantikan diri la kan!..
Kite berkongsi cerita dan pengalaman disini.. terutamanya psl anak2.. oh aisy!!!

Terima kasih ye ina..

instagram adlinahomemadescrub


up