banjir itu malapetaka

ya allah, selamatkanlah keluargaku di jitra dan mertuaku di perlis
peliharalah keselamatan dan kesihatan mereka ya allah..
lindungilah harta benda mereka ya allah..

***

sebentar tadi, ina call mama ina di jitra
dia habaq banjir dah naik sedalam 5 kaki di kawasan umah ina
diorang dah keluar dari rumah pukul 1am semalam

kesian parents ina..baru siap renovate umah dan beli perabot2 serta peralatan elektrik baru
kebanyakannya beli sikit2 sebab last banjir thn 2005, habis semua peralatan rumah rosak dan keadaan rumah teruk sangat berikutan air banjir yg sgt kotor

2010 berulang lagi dan mama kata banjir kali ni lagi dahsyat..
kuasa allah tiada tandingannya
di Jawi Perlis lagi hebat dugaan Allah..
pokok besar diangkat dan dilayangkan dengan sekelip mata
dan lebih teruk lagi..bila angin taufan masuk dalam rumah dan menerbangkan manusia di dalamnya
kawan mama, pegawai ppd jitra yang nampak sendiri bagaimana bumbung zink diterbangkan dan melayang-layang di atas kepala

keluarga mertua di kangar perlis, alhamdulillah masih terkawal keadaan mereka..

ya allah..banjir ini mengorbankan nyawa dan harta benda
kepada yg terkorban, tempatkanlah mereka dekat denganMu
berikanlah kekuatan kepada keluarga mereka meneruskan hidup selepas ini

***

ya allah..
tabahkanlah hati ibu bapaku
walaupun mereka terpaksa menanggung kerugian yang banyak
berikanlah kesihatan yang baik buat mereka
limpahkanlah rezeki atas kesabaran menghadapi ujianMu ini Ya allah..

ma,along di sini sedih atas apa yg berlaku
ma,jgn susah hati..nanti gastrik ma datang
jgn isau, along akan cari jalan..
cari duit untuk belikan peralatan rumah baru kat mama ngan abah
tuhanku..berikanlah rezeki melimpah ruah untukku belikan rumah baru buat mereka..amin..

http://www.emocutez.com

12 comments:

*Miss Geli^ said...

teruk ke banjir kat sana??

Lama tak tengok berita la...

Kat pekan tak de dengar air naik lagi pun..orang tua kat sana..adeh

Miss Wanie said...

speaker tv habis, sofa baldu mama pun habis
nak pindah rumah pun, x tau nak duk mana... duit pun x dak

Adlina Husaini said...

cik geli, kat jitra teruk sgt banjir kali ni

Adlina Husaini said...

huhu sian kat mama ngan abah..habeh duit depa kan..

kat mana aku leh jimat aku cut expenditure supaya aku leh tlg furnish balik rumah..

sayangkan..umah dah cantik huhuhu :(

sian mama ngan abah :(

aku tak layak lagi nak buat pinjaman rumah ngan kerajaan,tunggu aku balik dpa nanti dah sah jawatan baru boleh

aku rasa kalau aku jual civic aku boleh kut wat downpayment beli rumah loan bank..

nanti aku check ngan bank macam mana..

daripada aku sedap2 naik keta tu baik aku bayar bulan2 kat umah,mama ngan abah pun boleh hidup selesa..

aku bincang ngan usen nanti..hang take care depa tau..mama senak perut dah tu, susah hati..habaq kat depa jgn susah hati..nanti aku beli..dun worry..boleh punya ^_^

smms said...

my god ..banjir ke kat jitra .. simpati ngan keluarga ina ..smuga depa kuat k ..

NuZuL said...

Jgn risau2 yeh adlina.. ni sume dugaan, yang penting kite berdoa byk2 semoga famili hang selamat hendaknya, duit boleh dicari, nyawa x boleh diganti. Yg penting family hang dilindungi oleh-Nya. Amin...

Queen said...

sedih baca entry nieyh,...teringat arwah atuk..

Adlina Husaini said...

a;ah..banjir teruk kat sana mak qk

Adlina Husaini said...

thanks ain ^_^

Adlina Husaini said...

queen,napa ngan arwah atuk?? kawasan rumah arwah banjir macam umah mak ina?

Kancilbiru said...

teruk ke? moga selamat semuanya. takpa harta benda boleh digantikan. kalau hilang nyawa mmg tak berganti...sabar tuk family AH ya..

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

sama2 kita berdoa agar semoga semua nyer selamat...amin...

instagram adlinahomemadescrub


up