kenapa aku masih sendiri??


jodoh oh jodoh..

***

bila dikenang kembali saat berkenalan hingga ke jinjang pelamin dan sekarang dah beranak sorang, rasa masa tu berlalu cepat sangat..dan tak lupa kesyukuran kepada Allah atas ketetapan JODOH dengan suami ina sekarang ni..

terfikir juga, kalau tak de jodoh..mungkin sampai sekarang masih keseorangan dan tak berpunya..

teringat tatkala mama tanya, "betui ka hang nak kawen ngan dia?? hang dah pikiaq masak2??"
sebab masa tu dengarnya mama ada pilihan lain..
serius nak kawin dgn husaini? tak hensem katanya, bukan anak org kaya hihi..

masa tu di mata hanya nampak dia, dan sampai hari ni, macam mana pun rupanya dan keadaan poketnya masih lagi dia jelas di mata dan di hati

bak kata kawan mama, "bersyukurlah, sekurang-kurangnya dia ada jodoh, dia ada pasangan hidup"

***

bila direnung apa kawan mama kata  tu ada betulnya
terpandang kengkawan dan sanak saudara yang masih 'kosong' belum punya sesiapa..
kalau di tempat mereka, mungkin runsing juga hati memikirkannya

usia makin meningkat hari demi hari
tanpa ada teman sehidup belum tentu semati
siapa mahu menjaga
siapa mahu berada di sisi
terutama di hari tua nanti

***

carilah jodoh
ia takkan datang dengan sendiri
perlu ada usaha
perlu ada inisiatif
perbaiki diri dan personaliti
insya allah, datang jua jodoh kalian nanti

selain berusaha
panjatkanlah doa padaNya
luahkan apa yang dirasa..
kerna Dia Maha mendengar
rintihan hati dan hanya Dia yang mampu mengubatinya


***

pesanan penaja:
kalau nak slim
kalau nak rawat kekusaman di wajah
tengah promo 
facial . slimming lulur . sauna+slimming cold gel
RM10 je setiap satu
^_^

8 comments:

Ena said...

hehheeh..

sempat promote yeh!.. ;D

Adlina Husaini said...

tak pomot nanti gegirl taktau ^_^

alfa juliet said...

betul ina..jodoh kena usaha...bukan mengharap jodoh dtg je..

a.z.n.e.e said...

akak la salah sorangyg dh prepare kalo xkawen apa yg buat!! hehehe.. serba seri dh ready... tup tup.. nasib baik, jodoh sampai! jodoh depan mata rupenye...

Lady of Leisure said...

agree... kita kene usaha mencari... apa2 pun alhamdulillah sangat bila bertemu jodoh dengan suami... :)

Adlina Husaini said...

alfa: ada sesetengahnya berserah pada takdir yer


kak aznee: iye ke kak, wah mesti dah lengkap persediannya..ina dulu kosong takde pape sebab kawin awal sgt..


lady: ur such lucky ^_^

e.l.i.z.@ said...

betul²...dulu byk sgt calon, sampai tak tahu nk pilih yg mana..last² guna system 'sape cepat dia dapat' hahha

wah promosi..harus diterjah blog kamu =)

mummy-aulia' said...

hehehe..alhamdulillah kan ina..suami ku itu juga mmbuat kerja2 laundry cam usen.tp dia takat basuh, sidai, kutip saja la..lipat kain aku yg buat.dia lipat baju cam hampehh!!
hehe..alhamdulillah dikurniakan jodoh sebaik mereka :)

instagram adlinahomemadescrub


up