Product review - 3 brand sekaligus ^_^



Review kali ini sesuai untuk kulit macam saya, sensitif terutama area dahi dan hidung, berminyak di area zone-T dan normal area pipi.. saya cuba ketiga-tiga brand dan beri masa yang agak lama untuk ketiga-tiga produk serasi dengan kulit


  • Loreal White Perfect + Serum White Perfect (tiada dalam gambar)
Produk ni mula-mula pakai macam ok la tapi taknampak sangat membantu kulit yang sensitif..memang bukan function dia utk memulih pun..more into whitening. jadinya pakai separuh jalan bagi rasa lembab jer..tapi bila dah lepas masuk tengah hari muka mula la macam boleh goreng ikan, berminyak siot..Pakai dua bulan lebih..Jadinya masuk lah museum. Beli ni kat watson, yang pakej sekali serum. mahal la jugak bagi saya yang belanja ikut bajet nih.

  • Krim malam shirojyun hada labo - whitening cream 
Produk ni pun boleh tahan harganya. Beli kat watson jugak. Macam best pakai waktu malam tebal-tebal sebelum tido. Tekstur dia watery. Tapi memandangkan kulit ni sensitif, sangat hyper dry, jadi tak berkesan la sangat untuk saya. Pakai jer dua bulan lebih..tetap macam tu jer..adeh..

  • Royal Expert White
Yang ni saya nak cerita. sekarang tengah pakai produk ni. Ada dalam seminggu lebih baru start cuba. Masya allah, ntah apa ingredient nya pun saya tak pasti. baca lah kat kotak tapi bukan retipun. Cuma yang pasti kawasan dahi yang flaky reddish hyper dry tu dah baik. Kulit yang kusam dah nampak cerah sikit. Mula lah segan nak tempek foundation sebab krim ni buat kulit nampak glow naturally. Memang saya syorkan kepada sesiapa yang ada masalah kulit untuk cuba krim ni. Apa saja masalah, in sya allah membantu. Saya beli RM125 kat kawan saya. Kawan tu pun beli kat kawan dia hehehe..Krim ni dari Pakistan. Saya baca testimoni, kalau dah habis satu jar tu, nak stop pun boleh. Kulit tetap cantik.


Kesimpulannya, pencarian krim siang dan malam serta serum dah berakhir dengan krim royal expert white ni. .saya beli sebab tengok muka kawan saya cantik, kulit sihat..sampai tengah hari pun masih ok..pakai mekap lagi glow..cubalah kut-kut berkesan untuk awak juga ^_^


0 comments:

instagram adlinahomemadescrub


up