Jangan bazir duit beli supplement


Dari penyelidikan yang terkini oleh para saintis kesihatan, ada beberapa supplement VITAMIN yang amat berbahaya.

Pengambilan Vitamin A dan E , samada sikit atau banyak, akan memberi kesan dahsyat pada tubuh badan. 

Malahan pengguna VITAMIN E melonjakkan risiko mendapat PROSTRATE sebanyak 17%.

Manakala campuran Vitamin A dan beta-carotene pula akan meningkatkan risiko mendapat CANCER PARU-PARU sebanyak 18%.

Penggunaan VITAMIN A & E seharusnya hanya digunakan oleh pesakit yang tidak punya fungsi menjana VITAMIN tersebut oleh badannya sendiri. 

Badan kita sudah cukup mendapat Vitamin A & E melalui makanan harian SECARA NATURAL. 

TAPI KINI, ADA BEBERAPA PRODUK HARIAN DI DALAM SUPERMARKET YANG MENULIS " ENRICHED WITH VITAMIN A & E ".  Ini supplement otomatis sumbangan PEMBUAT walaupun tak pernah diminta oleh pengguna pun.

Seolah-olah ini adalah BAIK UNTUK KITA, sedangkan produk seperti ini MELONJAKKAN RISIKO PENYAKIT. KITA SEBAGAI PENGGUNA BERHAK MEMPERSOAL PEMBUAT MAKANAN dalam hal ini. Dalam keadaan jahil, mereka sedang menyumbang sakit kepada Rakyat Malaysia.

Untuk Vitamin C pula, ia kurang bahaya kerana sangat mudah larut di dalam badan. Jika berlebihan akan dibuang oleh badan melalui air kencing.

Pengambilan Vitamin C adalah baik untuk memperpendekkan jangkamasa selsema dan flu. Namun ia tidak boleh menghalang  jangkitan virus selsema dan flu.

Bahaya Vitamin C hanya apabila diambil lebih dari 500gram sehari. Ada beberapa kes yang menyebabkan batu karang dalam buah pinggang.

Selain supplement, Vitamin C banyak ada dalam produk AIR JUS KOTAK dan SIRAP. Jangan biarkan anak-anak dan diri sendiri meminumnya dengan kerap.

instagram adlinahomemadescrub


up