Cemburuku pada bidadari



ina mengaku cemburu pada bidadari
kalau sebut cerita pasal bidadari mula la rasa meluattt sgt nak dgr cite kecantikan dan nafsu mereka yg tak pernah padam tu and dok tertunggu-tunggu suami kita

jadi macam mana nak handle rasa jeles ni? so google la ina jumpa jawapannya



“Di syurga nanti, selagi puan tak berenggang dengan suami puan, suami puan seakan-akan tak nampak pun bidadari. Tak perlu lah puan risau sangat. Yang penting sekarang, usahakan agar puan bersama suami dapat menjadi ahli syurga. Kalau isteri terpaksa masuk neraka buat sementara, dan suami yang masuk syurga dulu, saya tak jamin la bidadari tak ganggu dia..” 




kenapa suami tak nampak bidadari bila isterinya ada? Sebab wanita ahli syurga kelak akan dijadikan oleh Allah sebagai ketua bidadari. Hebatnya kecantikan ketua bidadari ni, adalah ibarat cahaya bulan mengambang penuh di musim panas. Para bidadari yang lain pula ibarat bintang-bintang yang bertaburan di sekelilingnya. Hanya menyerlah tika bulan menyepi.

Maka apabila Ketua Bidadari itu hadir, si suami seolah-olah terpukau, dan bidadari yang lain seakan tak kelihatan, ataupun nampak kecil saja. Macam gadis jelita dikelilingi budak-budak tadika. Tentu saja fokus si suami takkan beralih dari melihat isterinya.




tapi kan bagus kalau takde bidadari langsung..

hrm..nak tahu 'kisah' selanjutnya gi baca kat sini eh cemburu bidadari syurga




0 comments:

instagram adlinahomemadescrub


up